söndag 15 januari 2012

LCHF: Himmelskt gott bröd!

Åh vad glad jag blev när jag hittade detta recept i KATRINS BOK!

På den tiden jag fortfarande åt mjöl brukade jag baka ett bröd jag fick receptet på av en av Henrics jaktkompisars fru som hette Victoria - älskade det - "Victorias Bröd"!
Detta är nåt liknande UTAN vanligt mjöl!

Jag utgick från Katrins recept och lade till kryddorna från det andra så nu heter det KATRINS BRÖD här hemma!









250g Keso Feta/Oliv
3 Ägg
1dl Fibrex
½ dl krossade Linfrön
1msk Fiberhusk
1dl Mandelmjöl
1tsk Bakpulver
½ dl strimlade Soltorkade tomater
½ dl skivade Svarta oliver
1 msk Oregano
Flingsalt
2dl riven Ost

Rör ihop Ägg och Keso
Blanda ihop alla torra ingredienser och blanda ner i ägg/keso-röran
Platta ut på ett bakplåtspapper
Strö över Flingsalt och Ost

Grädda i 225grader i 15min
Skär i lagom stora rutor och servera med mycket SMÖR

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Provade att baka detta bröd igår och det var verkligen gott. Både maken och dottern gillade det. Två av mina kollegor har fått prova det i dag och tyckte också om det. Ska sägas att det ena inte kör LCHF.

    SvaraRadera
  2. Har skrivit ut receptet och nu ska det bakas! Tack!

    SvaraRadera